Dulceața de trandafiri


Există momente când, o mică eroare se dovedește a fi mană cerească. În urmă cu trei ani alesesem din oferta pepinierei Roza Mur cinci pomi fructiferi și cinci trandafiri, doi cățărători. Toate bune și frumoase, au rezistat patru și patru, un procent super bun, pomul care s-a uscat a fost cireșul, poate voi mai încerca, știu că e mai greu cu el. La trandafiri, nu au înflorit toți în primul an, am avut totuși vreo două flori roz, bătute, la cei doi din imaginea de mai sus (fotografia respectivă este de anul acesta, deja au crescut). M-am gândit că poate în primul an floarea diferă mult de cea ”finală”, asta pentru că ce alesesem eu avea florile mari, lila, forma clasică.
Anul următor, florile arătau la fel, mirosul lor nemaipomenit dar nici vorbă să se apropie de varianta inițială. Îi fac poze prietenei mele M, i le trimit, vine răspunsul: sunt trandafiri de dulceață. Aha!
Nici anul trecut nu au înflorit spectaculos de mult, nu aveam mult timp la dispoziție, am încercat doar să nu îi las să se piardă în marea de hrean. După cum se vede, nu am reușit, mi-e și frică să scot rădăcinile aflate prea aproape de trandafiri, să nu îi tai.
De un an m-am înscris pe fațăcarte în minunatul grup Mutat la țară. Viața fără ceas. O idee foarte bună, aflu de acolo tot felul de lucruri utile, nu v-am spus dar anul trecut am făcut sirop de levănțică (tot din florile din grădina mea) cu rețeta unei doamne de pe grup, a ieșit delicios, deabia aștept să fac din nou. În urmă cu câteva săptămâni postase o tanti ceva despre dulceața de trandafiri făcută de ea, i-am cerut rețeta și am decis să mă mobilizez să fac și eu.
Bine, am cerut și sfaturi auxiliare, că nici poveste să am concomitent atâtea flori câte cerea rețeta, 30 - 35. De la alți oameni de pe grup am aflat că le pot pregăti și păstra la frigider, amestecate cu puțină zeamă de lămâie sau chiar în congelator. Am ales varianta frigider. Noroc și cu tutorialul unei tanti de pe youtube, cu demonstrație practică despre cum pregătești petalele și tai partea albă, că altfel îmbătrâneam ciopârțind petală cu petală.




Rețeta de la tanti de pe grup:
Dulceata de trandafiri: 250gr petale de trandafir ptr dulceață, 500ml apă,1kg zahar, 2lamai.Se taie partea alba a petalelor,se spală și se scurg de apă după care se amestecă bine cu o lingura zahar si zeama de la o lămâie.Zaharul si apă se fierb până se leagă siropul după care se pun petalelor,inclusiv zeama lăsată, împreună cu o lămâie tăiată feliute Se fierb la foc mediu până se leagă dulceață,cam 15minute.Se pune în borcane fierbinte si se întorc borcanele cu capacul în jos 10min.

Am făcut a treia parte din rețetă, am strâns doar 12 flori, în 4 zile, cu ploile astea se deschid foarte greu. Nu am împărțit totul exact, am vrut să fiu între tanti de pe grup și tanti de pe youtube, am adăugat și o lingură de zahăr în plus în timpul fierberii, că parcă era prea lichid siropul. După toată pregătirea, m-am ales cu aproximativ 250 gr de dulceață, în două borcănele. Mini-borcanul l-am degustat imediat, sper că remarcați prezentarea artistică, cu frunze de mentă din grădină. Mama zice că e super bună și dulceața, și combinația cu menta.



Acum strâng din nou flori, pentru tura a doua, a început să înflorească și cel cățărător, cu flori mai mari, am înțeles că este tot de dulceață și acesta, vreau să adaug în borcan la sfârșit și mentă proaspătă, mărunțită, să văd cum iese așa.
A, și ca să mă laud. Am testat astăzi dulceața de trandafiri din promoția de la Lidl (super ieftină dacă e să fac eu o evaluare la cât mi-a luat mie să fac un borcănel similar) și NU SE COMPARĂ! Evident, a mea e mult mai bună. :)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena