Lupta cu morile de vînt?

Începusem să scriu acum o săptămînă, după vîntul puternic din acel weekend. Pentru că, de fiecare dată cînd avem parte de vînt așa puternic, pe lîngă faptul că sufăr de sindromul antivrăjitoruldinozreloaded (m-am mai plîns despre asta și în alte dăți, inclusiv aici), sufăr și din cauza faptului că mi se pare așa o risipă...
Atîta vînt și nu se face nimic cu el! Eu înțeleg că avem ”MARE” nevoie de giratorii, străzi asfaltate de țîșpe ori, sute de bănci schimbate tot la doi ani (un fel de ”bordurile lui Videanu”, adaptarea de pe Cibin) și altele de genul DAR... oare cît ar costa un studiu de fezabilitate și apoi demararea procedurilor de achiziție pentru un parc eolian (sursa foto)? 
Potrivit Wikipedia, ”pentru funcționarea unei turbine eoliene este necesară o viteză a vîntului de minimum 3 m/s și de maximum 25 m/s” iar din datele luate de pe site-ul Administrației Naționale de Meteorologie (mai jos graficele), stația Sibiu raportează viteze ale vîntului peste pragul minim, în 18 zile din luna ianuarie, adică aproximativ 60%. În februarie avem deocamdată 8 zile din 11 cu viteze ale vîntului peste pragul respectiv. E mult, e puțin?
Nu mai suferă nimeni din cauza irosirii atîtei energii verzi? E greu să ne uităm în apropiere, la Avrig, unde Municipalitatea dorește să transforme orașul în primul din România independent energetic? Ar strica să ne gîndim la soluții de utilizare a tuturor resurselor energetice puțin sau deloc poluante? Mda, eu și piticii mei albaștri - verzi!
Date luna ianuarie 2014
Date luna februarie 2014

Comentarii

  1. E putin mai complicat Cristina, pentru ca energia nu poate fi depozitata si trebuie transportata/consumata imediat ce a a fost produsa. Consumul fluctueaza si el, iar vantul nu prea tine cont de asta. Cand te conectezi la sistemul national te angajezi sa livrezi intr-o perioada de timp anumite cantitati de energie si esti penalizat daca nu-ti indeplinesti obligatiile pentru ca energia pe care nu o livrezi tu, trebuie compensata cu energie mai scumpa (produsa de termocentrale de exemplu).

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu înțeleg că e mai complicat și nu spun că trebuie să dau eu soluția tehnică dar cred că riscurile despre care vorbești tu pot fi cuantificate de ”specialiști” și se poate vedea dacă este rentabilă și sustenabilă investiția. Am văzut că există parcuri eoliene în țară, cel puțin dacă e să ne luăm după datele mai vechi, disponibile online, de prin 2011, majoritatea în zona ta, e drept. Poate se pot face și la noi.

    RăspundețiȘtergere
  3. singurele propuneri de amplasare eoliene la noi in zona erau undeva deasupra Paltinisului, sper sa nu primeasca aprobare. un brad, o pala
    cum oricum un parc de eoliene nu ne scapa de vantul de care ne-am saturat, mai repede cred in idei de genul asta: http://www.youtube.com/watch?v=_hBQHUjbhug
    la care te lovesti de problemele date de romulus mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  4. Miju, nu trebuie să fie în Păltiniș, probabil că acolo viteza vîntului este mai mare dar mie mi se pare că bate puternic și în zona orașului.
    Mersi de sugestia din clip, mai sînt acolo și altele, merită să meditez la asta!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena