Naţiunea înlocuitoare

Ce este un lucru cert în privinţa naţiunii înlocuitoare este că dă bine în poze, cel puţin mie aşa mi se pare, că... fără a depune prea mult efort obţii un clişeu plin de personalitate, care spune ceva.
Duminică, la Tîrgul Olarilor, respectiv la Zilele Culturii Romilor, eram cu Pixie după mine, normal! Bîntuind eu prin bazarul din Piaţa Mică, ţigăncuşa din dreapta mi-a cerut să le fac o fotografie, ei şi bunicii. M-am executat, a ieşit ce vedeţi, îmi plac culorile vii şi contrastul între generaţii. Bine, imediat după, puştoaica a început automat cu textul: dă-mi şi mie un leu! Cred că din fragedă pruncie li se inoculează chestia asta!
Pe tanti de mai jos am surprins-o fără să ştie şi fără să îndrept explicit aparatul către ea, e, dacă vreţi, o fotografie din şold. Atenţia cu care răsfoia cartea aia, tot cadrul în sine, îmi amintea cumva de Moromeţii. Bărbatul ei era undeva în dreapta, nu aveam chef de discuţii aşa că am lăsat aparatul atîrnat la gît, am verificat încadrarea pe ecran şi am declanşat! În colajul de mai jos am folosit fotografia iniţială, prelucrată de Călin, numai el ştie cu ce.
Ca să rezum aici impresiile mele despre Tîrg, că tot vă ameninţam cu ele: ce a fost în Piaţa Mică era cel puţin ciudat. Am apreciat produsele din alamă şi aramă, mărunţişurile şi "vechiturile" adunate de ţigani de pe sate, am apreciat şi celelalte produse tradiţionale, gen linguri de lemn, împletituri, turtă dulce daaar... ce mama naibii căutau şi aici piticii de grădină, bibelourile din ceramică de un kitsch absolut şiii... farfurii, castroane, boluri de care găseşti în magazinele universale??? În Piaţa Mare era altă poveste dar şi aici şi-a făcut loc şi ceva ceramică mai puţin tradiţională.
Să nu uit: m-am salutat şi conversat cu nea Emilian Căldărar din Brateiu, doar la el mi-am comandat chiuveta din baie! Cu asta e o întreagă poveste! Eu şi piticii mei ne doream neapărat chiuvetă semicirculară, din aramă, în baie! Şi unde să o faci dacă nu la meşterii din Brateiu?! Aşa că, mergem noi (eu şi pe atunci soţul respectiv) la nea Emilian (un personaj deja clasic la toate tîrgurile şi manifestările de gen). Eu, îndoctrinată deja de mică cu texte de genul: "Uite cum arată camera ta!!! (a se citi: cum naiba ai făcut toată dezordinea asta???) E ca la ţigani!" Phiii... şi ajungem acolo, deschidem poarta, nea Emilian, fiul lui, nora, ne primesc super amabili într-o curte curată bec, intrăm şi în casă, acolo, modest, dar tot uimitor de îngrijit şi curat. Am parlamentat/desenat vreo oră jumate cum aş vrea să arate chiuveta, mă gîndeam cu îngrijorare că nu vor pricepe neam dar, pînă la urmă, au făcut-o chiar mai frumos decît o desenasem eu. Angoasa mea era acum alta: dacă veneau cumva Emilian şi fiul său să îmi aducă chiuveta acasă, eu pe unde mai scoteam cămaşa? Că trebuia să mă apuc de curăţenie cu două săptămîni înainte, ca să semene cît de cît cu ce am găsit la ei!

Later Edit: la cererea publicului am postat şi poză cu chiuveta made in Emilian on my concept!

Comentarii

  1. honey, mie mi-e mila si ala care-o sa ma ia si de nevestele respectivilor copii :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca pe mine ma fascineaza cultura lor, traditiile. Vorbesc la modul cel mai serios. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Honey, aici mi-ai răspuns la ce ţi-am scris pe blog?
    Lillee, te cred! Eu nu le-am studiat dar mă gîndesc că sînt foarte interesante. :) Dar chestia cu fotografiile cu ei mi se pare reală!

    RăspundețiȘtergere
  4. Honey, mai greu dar m-am prins pînă la urmă! Împreună şi de la etaj? Lasă că ne facem noi mari şi responsabile! :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena