A venit o vulpe din zăvoi

Întrerup jurnalul de FITS și parafrazez poezia lui George Coșbuc pentru că a fost prea drăguță Maia de dimineață și trebuie să vă povestesc despre asta.
Cadru general: în Turnișor sunt vulpi. Sigur la plural pentru că eu am văzut două și nu semănau una cu cealaltă. Fapt relativ pentru că pe prima am văzut-o pe întuneric, din taxi, de ziua mea, a traversat strada și a luat-o pe trotuar, pe lângă albia pârâului.
Știam deja de la mama mea că îi spuseseră vecinii că avem vulpi, atunci am avut și confirmarea. La câteva zile după ce am văzut vulpea pe întuneric, am văzut o găină moartă pe trotuar, dimineața devreme când plecam la serviciu. Inutil să vă spun că îmi este tare frică pentru rațele mele alergătoare indiene (nu v-am povestit încă pe larg despre ele, sunt bio-exterminatoarele de limacși). În poza de mai jos sunt supărate pe mine pentru că am pus abuziv rățoiul (sau cel puțin pasărea despre care credem că este mascul) într-o cădiță cu apă să se răcorească. Nu i-a plăcut. Și cele de anul trecut au avut ceva rețineri față de cădiță la început.
Ieri dimineață, am văzut din nou vulpea, cred că era alta, pe mijlocul străzii, în fața casei. Sinceră să fiu, era așa de costelivă și prăpădită că mi-a fost milă de ea.
Cred că o las mai moale cu mila pentru că, la întoarcerea de la serviciu+grădiniță, Maia remarcă: uite o rață fără cap! În fața curții vecinilor. Merg mai aproape, speriată să nu găsesc una dintre rațele noastre, răsuflu ușurată: era o găină moartă, cu cap.
Azi de dimineață, Maia:
- Mama, unde e găina de pe trotuar?
- Cred că au dus-o de acolo.
- (foarte serioasă) Da... cred că au sunat la Poliție să o ia să o ducă la doctor... să vadă de ce a murit!
Să vă spun că îmi venea să îi răspund râzând: ”De vulpe!” Parcă și văd polițiștii investigând cazul găinii...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena