Cum aduci un elev de 10 la matematică, la 6,20

Aparent este foarte simplu. E suficient să nimerești profesorul nepotrivit și se ocupă el de restul. Radu a intrat la Lazăr cu nota 10 la examenul la matematică. Mai puțin la română și mai puțin media celor 4 ani de gimnaziu. A se nota că, la nota asta nu a contribuit profesorul pe care l-a avut la clasă, ci fosta mea profesoară de matematică din gimnaziu, care l-a meditat începând cu vacanța dintre clasele a VI-a și a VII-a. O zână bună a matematicii, dacă e să mă întrebați pe mine. Datorită ei, din clasa a VI-a, când a început să ne predea și am făcut și meditații cu dânsa, vreo trei luni, pentru a recupera, mi-a plăcut foarte mult matematica, făceam problemele din ”urâtele” culegeri Petrică și Ghibu din proprie inițiativă și cu cea mai mare plăcere. Am intrat printre primii (tot la Lazăr) fără meditații. Am lăsat Lazărul și m-am transferat la Goga ghiciți de ce? Pentru că, nu am înțeles nimic, nimicuț din matematica predată acolo în clasa a IX-a, profesorul era genul geniu pustiu, nu neg că știa foarte multe dar nu ne transmitea și nouă, șocul cultural a fost prea mare. La Goga am reînceput să înțeleg, mai ales profesorul avut în clasa a XII mi s-a părut nemaipomenit, deși eram la Filologie am ales să dau matematică la bac (mda, am luat 10, mi-e rușine să mă laud cu asta pentru că subiectul mi s-a părut mult prea ușor).
Sursa foto
Revenind la Radu și la elementul de la catedră, îmi asum greșeala de a nu fi început meditațiile mai devreme de clasa a XII-a. În ciuda faptului că știam că nu face aproape jumătate dintre orele de matematică din an pentru că respectivul element (este o ea de fapt) a lipsit din varii motive, boli, cursuri, participări la alte activități. Pe scurt, tanti era mai tot timpul creanga, fără suplinitor, cu materia fușărită și făcută pe repede înainte. Deși majoritatea părinților (inclusiv eu) se plângeau de aspectul acesta, profesorul diriginte ne spunea că nu e nimic de făcut, că nu sunt profesori suplinitori, nici alți profesori care s-o înlocuiască pe tanti plimbăreață. De la ultima ședință cu părinții, mama mea a venit super revoltată că ”să n-o mai trimit în locul meu, că toți părinții se plâng de profesoara de matematică iar diriginta le spune că dacă nu le dau meditații, nu vor lua bacul!”
Acum, la simulare, Radu a luat 6,20, sper să se descurce mai bine la bac, nu pentru că ar face ceva mai bun cu elementul
de la Lazăr ci pentru că îl meditează din nou fosta mea profesoară. Sinceră să fiu, parcă regret că Radu nu a ales Liceul Ghibu, unde predă ea, sigur ar fi învățat mai multe la mate.
Concluzia acestei postări este că n-ar trebui să vă dați peste cap să vă intre copiii la un liceu cu pretenții, acest lucru nu este garanția că se va alege ceva de mintea lui, s-ar putea să iasă de acolo cu mintea într-atât de odihnită că vă va fi greu să îl mai recuperați.
Editare ulterioară: dacă e să te iei după mediile generale la clasă, Radu este în primii 10 din clasă. La simularea la mate, 9 dintre colegii lui au note sub 5.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena