Despre mașini și dileme morale

Cadru general: aceasta este zona din dreptul grădiniței la care este înscrisă Maia, pe timp de vară, că așa știa google maps. Pe timp de iarnă, nu am făcut poze dar trebuie să mă credeți pe cuvânt. Strada respectivă nu cred că apare pe nici una dintre hărțile Primăriei, nu se există. De ce spun asta? Pentru că, în nici una dintre săptămânile cu zăpadă la greu n-a văzut nici picior de urmă de abur de dezăpezire. Nimic, nimicuț, s-a topit de la mama natură și de la roțile coparticipanților la trafic. Aceasta însemnând că, de multe ori, se circula doar pe un singur rând de urme și parcam mașina undeva în mijlocul drumului pentru a nu rămâne blocată în mormanele de zăpadă de pe margini sau, după caz, de zăpadă și gheață.
De ce toată introducerea aceasta? Pentru a constata că, deși strada respectivă nu apare pe hărțile Primăriei, ea apare în strategia Poliției rutiere de a educa/amenda cetățenii. După cum se poate observa, se există două treceri de pietoni acolo, între ele fiind o distanță de (aproximez eu) maxim 60 de metri (nu cred că între stâlpii ăia de curent ar fi 50, am numărat câte panouri de beton ar fi și le-am înmulțit cu 3 m, ușor exagerat dacă e să mă întrebați pe mine). În grădinița respectivă, ar fi cam 100 de copii, mai lipsesc dintre ei, să zicem că sunt jumătate prezenți. Adică vreo 50 de aparținători veniți să îi recupereze, cu mașina, în intervalul orar 16:00 - 17:00.
Lunea trecută, în zonă era prezent un echipaj al Poliției care voia să atenționeze/amendeze părinții că au parcat prea aproape de trecerile de pietoni. Cred că se plictiseau maxim de au ales străduța asta pierdută. Aș fi fost vizată și eu dar m-a atenționat un alt părinte să mut mașina, așa că am parcat pe o altă stradă. Dilema mea morală și chiar legală este: cum să respect oare regulile de circulație aici, dacă păstrez distanța de 25 m față de trecerea de pietoni din stânga, 25 de metri față de cea din dreapta, rămâne loc pentru una, maxim două mașini. În restul orașului sunt trasate locurile de parcare până la 2 - 3 metri de trecerea de pietoni și este în regulă, nu? Nu mă deranjează să fac mișcare într-o zi frumoasă sau măcar uscată dar, ce fac atunci când ar trebui să înot prin zăpadă cu Maia de la două străzi distanță? Ca să nu mai vorbim de cât de puțin timp am dimineața pentru excursii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena