Ieșiți din casă, dacă vă pasă!

Și au ieșit! Mulți, foarte mulți dintre sibieni au ieșit aseară să își strige nemulțumirea pe străzi. Nici nu știți cît de mult m-a bucurat că sînt tot mai multe persoane în vîrstă cu noi. Unul dintre aceștia împărțea în Piață lumînări și păhărele de plastic, pentru "pomana lui Dragnea". N-aș vrea să cădem în prea mult spirit ludic, deși românul știe să facă haz de necaz, cei din tabăra adversă nu vor sta să se amuze. Ei acționează, "noaptea, ca hoții", sau ziua în văzul tuturor, pentru că nu le pasă! Se cred deasupra tuturor și nu contează dacă aruncă o țară întreagă în beznă și în afara granițelor Europei doar pentru a salva pe ei și pe acoliții lor și pentru a da liber tuturor să fure și mai mult.
Am văzut din nou oameni cu copii mici, poate mai puțini ca dățile trecute, a fost mai bine pentru că traseul a fost lung și claustrant cîteodată, e greu să înghesui mii de oameni în spațiul strîns al unora dintre străzi. Dar am văzut bărbați în cîrje, am avut în fața mea o bună parte din strada Rahovei un bunic (îi spun așa ca să evit termenul de persoană în vîrstă), singur, își tîra mai greu piciorul drept dar mergea determinat alături de noi, și el putea! Mi s-a rupt sufletul! I l-am arătat Gabrielei, îl remarcase și ea, îi venea să îl ia de braț, să îl sprijine. De la balcoane am văzut mîini întinse și aplauzele altor bunici, semn că nu toată lumea e atît de ușor de cumpărat și adormit!
Recunosc cu toată vinovăția pe care o pot simți, azi am citit pentru prima oară tot textul imnului de stat al României, știam doar strofele 1, 2 și 4. Am aflat tot acum că, varianta intonată la ocazii festive are și strofa 11. Dincolo de ignoranța mea asumată și pe care o voi corecta, cred că acum este timpul să urmăm îndemnul strofei a 10-a:

"Români din patru unghiuri, acum ori niciodată
Uniți-vă în cuget, uniți-vă-n simțiri!
Strigați în lumea largă că Dunărea-i furată
Prin intrigă și silă, viclene uneltiri!"

Strigați, oameni buni, pînă nu hotărăsc ăștia noaptea că e ilegal să fii cinstit! Neapărat pașnic, să nu le dăm ocazia să ne murdărească idealurile!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena