Plantează copacul care îţi poartă numele

Să nu care cumva să vă gîndiţi la chestia aia cu "numele... pe toate gardurile" că acum o parafrazez şi zic "numele deştepţilor pe toţi copacii"! De fapt, doar pe trei, undeva pe un deal deasupra Răşinariului există de sîmbătă trei molizi mici Radu, Arin şi Cristina. Asta pentru că am răspuns invitaţiei Adinei (şi a Rotaract) de a pune mîna pe unelte şi a planta mini-copăcei, într-o zonă ce necesita reîmpădurirea.
A fost o zi tare frumoasă, habar n-aveam că din Răşinari se poate urca pe o potecă îngustă prin pădure, mai era şi un pîrîu acolo, chiar mi-a plăcut traseul pe care am ajuns la locul acţiunii. Puştii mei au cărat super mîndri cazmalele aduse de Didi. Chiar dacă cei de la Ocolul Silvic Răşinari ne-au asigurat că nu avem ce să facem cu ele acolo, parcă nu i-am crezut. Dar, aveau perfectă dreptate, aşa că acum am o nouă achiziţie în plan: vreau şi eu o SĂPOAIE, cum numeau sculele cu care ne-au dotat să putem face faţă terenului. Cu cazmaua cred că nu aveam nici o şansă prin pietrele în care săpam la un moment dat. Chiar şi cu "săpoaia" mi-a fost greu, că na, nu mai am toate mîinile funcţionale sută la sută. Oricum, am săpat patru gropi (pe principiul: se decopertează o suprafaţă de 60 per 80 cm, se sapă aici o groapă de 30 cm adîncime şi tot cam atît lăţime, se pune puietul, se trage pămînt, se tasează, se trage iar pămînt, se tasează, la final, se urcă cu călcîiele şi se bătătoreşte bine!) iar Arin încă două, ajutat şi de un nene voluntar, că piciului îi plăcea să dea cu sapa dar la un moment dat devenea prea greu.
Trebuie să vă spun că ne-am întors acasă fericiţi, plini de pămînt, Arin cu o cutie de turtă dulce de la Boromir (sponsor al acţiunii), că dacă tot a cărat-o jos de pe deal, i-au lăsat-o lui, Radu s-a întors cu trei molizi mici pe care cuget unde să îi plantez în grădină, am pus unul într-un ghiveci mare, ceilalţi doi stau încă în apă, poate îi duc la "vagonul lui Tăvală"!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena