A fost odată o casă...

Schimbarea este cîteodată bună, nu neg asta, dar de multe ori "avantajele progresului" mi se par atît de mici şi de ştirbitoare de personalitate! Ce vedeţi în stînga este o casă de pe strada Bucegi, o casă dragă mie, evident, nu ştiu dacă este cazul să motivez alegerea, poate pentru misterul pe care îl degaja, pentru aerul boem şi desuet, pentru obloanele acelea verzi, pentru paragina pe care cred că am recreat-o în grădina mea (lucrez la asta! adică la o paragină "controlată"!)).
Fotografia este din 2003, între timp, casa şi copacii nu mai există! Există în schimb un duplex, anost şi meschin, pentru mine, lipsit de orice "cîrlig" estetic! Mai mult ca sigur consolidarea şi reabilitarea clădirii vechi ar fi necesitat ceva muncă, bani şi curaj, două proprietăţi de vînzare în locul uneia sînt mai profitabile, daaar...

Comentarii

  1. uita-te cata verdeata era in prima poza si cata verdeata e in a doua. suntem nebuni dupa betoane.

    te invit sa vezi o casa fantoma pe calea dumbravii. cu masina fantoma in curte :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dap, multă lume cred că nu respiră bine fără cît mai multe ziduri... :(
    Cu casa fantomă de pe Dumbrăvii nu ştiu sigur la ce te referi... e cu cabinet cosmetic la parter? :) Dacă e aia, îmi place!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e aia...e ceva fantastic...chiar pe langa ceva cladire de banca nou cosntruita. probabil rechinii imobiliari vor pune mana pe ea si vor face un bloc si astfel, ceea ce nu au reusit comunistii vor reusi capitalistii: bloc langa bloc pe Calea Dumbravii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Voi încerca să o găsesc şi îţi spun ce cred despre. Mă disperă cele mai multe "capodopere arhitecturale" contemporane...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mare pacat pentru casa cu obloanele verzi, mare pacat, mai sunt cateva case pe strada Moldovei care sper din suflet sa nu dispara. Cat despre fosta gradinita de pe str. Cristian ma bucur ca au revovat cladirea doar si nu au demolat-o. Acolo am primele amintiri ale copilariei si imi place sa vad ca inca e acolo cladirea chiar daca are alti proprietari. Sunt curioasa si eu de ce casa zice Cornel.

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, Nicolle, ştiu clădirea de pe str. Cristian, frumoasă, frumos şi terenul mare pe care îl are, sper să nu se trezească să construiască ceva acolo.

    RăspundețiȘtergere
  7. merci, mi-ai adus aminte de trasee de plimbare placuta; mi-a placut si mie o casa de pe Bucegi, nu intr-atat incat sa ii pastrez o poza din 2003, va trebui sa trec azi sa vad daca mai e acolo;
    si mie mi-au sarit in ochi diferentele de culoare dintre cele doua imagini si lipsa verdetei din a doua; imi arata ca o 'casa de vacanta' inchisa tot timpul cu obloane, nu a locuinta :(

    RăspundețiȘtergere
  8. eu am avut 2 case tare dragi si nu mai sunt. una era pe strada cu biserica din groapa (cred ca justitiei ii zice la strada) si alta langa parcul sub arini, colt cu mihail sebastian, cred, aproape de bolta rece. ambele au fost inlocuite de niste cladiri maaaaari si urate :(

    RăspundețiȘtergere
  9. Miju, să ştii că e faină zona aia de plimbat cărucior şi copil! Chiar şi acum e liniştită, pe mine mă zgîrie estetic anumite lucruri dar nu prea avem ce să facem!
    Monica, îmi pare rău pentru casele dragi, ştiu că n-ar trebui să ne legăm de lucruri, dar te înţeleg, şi eu sînt la fel.

    RăspundețiȘtergere
  10. in spatele acestui duplex mai e unul identic, m-am uitat eu azi; mi-am cam bagat nasul, cum ar veni

    bucegi nr. 6 e in picioare, casa care imi placea mie acolo, asa cum o stiam, avea si florile ingrijite :)

    RăspundețiȘtergere
  11. plus, cum spui si tu, au aparut niste monstrii pe bucegi, care era o straduta linistita, unii dintre monstri, un fel de minibloculete fiind si nelocuite, deci 'hai sa ingropam bucegii-n tziment'. or fi niste viziuni arhitectonice in care se bat varfurile pe la oar, dar noi, poporul, nu le gustam* :)))

    RăspundețiȘtergere
  12. ce kitch de casa si-au facut. Si e aaatat de gri totul...de la beton la masina si pana la casa. Gandita antijeg.

    RăspundețiȘtergere
  13. Loredana, cred că e şi asta o opţiune... casa care se integrează cel mai bine în praful din jur? Mie îmi pare rău că nu mai este casa care îmi plăcea. Mi se părea tare faină!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena