Joia culturală

Se pare că ziua de joi reuşeşte cumva să fie foarte aglomerată cu tot soiul de evenimente din zona celor şapte arte, mai precis două dintre ele: filmul şi muzica.
Săptămîna trecută am profitat de invitaţia pusă la dispoziţie de Tudor şi am mers să văd în cadrul Cinematecii TIFF producţia românească Legături bolnăvicioase (sursa foto), filmul din 2006, regizat de Tudor Giurgiu. Doar acum am reuşit să îl văd, auzisem de el şi de controversele iscate în jurul relaţiilor incestuoase, respectiv homosexuale din film. În rolurile principale: Tudor Chirilă (al treilea Tudor din paragraful ăsta... :)), Maria Popistaşu şi Ioana Barbu, toţi trei au jucat foarte bine dar preferata mea rămîne Maria Popistaşu, am apreciat-o şi în Marţi, după Crăciun. Cred că aş fi vrut mai multe detalii despre relaţia frate-soră, n-am priceput exact cine/de ce/cum a întrerupt relaţia. Mi-a plăcut filmul şi pentru că nu a căzut în sordid, cîteva vulgarităţi oarecum gratuite au fost în limbaj, plus mai multe reclame de produs dar înţeleg că trebuia şi susţinere financiară .
După film, am mers cu Honey să mîncăm o pizza în Music Pub, aici am prins o parte din concertul celor de la Electric Band, mai precis partea în care cînta cu ei Vlad Simon, sunau tare bine piesele jazz. De aici am zis să vedem debutul noii formule a trupei Partizan, cu sibienii Florin Barbu şi Ionuţ Croitoru, în Oldies Pub. Sunau cumva dar am suferit teribil din cauza volumului prea tare, cred că ultimele două piese le-am stat cu mîinile pe urechi.
Voi spune două cuvinte şi despre primul concert Direcţia 5 la care am mers, la invitaţia naşei lui Radu, ăsta a fost vineri, dar scriu despre el tot aici. Îi mai auzisem din mers, prin Piaţa Mare, aş fi putut numi una sau două dintre melodiile lor. Au fost o surpriză tare plăcută, oamenii ăia aveau voce, chiar dacă stăteam în primele rînduri nu mi-au bubuit urechile şi deşi am ascultat în primă audiţie 70% din concert, mai că m-aş fi băgat să fredonez alături de ei. Am şi făcut-o atunci cînd mai aveam habar de ceva versuri sau le-am învăţat din mers. Sînt în ceaţă acum că nu ştiu cum îl cheamă pe cel de-al cincelea membru al trupei sau invitat (că peste tot văd că ar fi doar patru), a cîntat alături de Cristi Enache sau solo vreo două melodii, are o voce care seamănă uneori cu cea a solistului Bee Gees, parcă şi la fizionomie aduce cu acesta, tare mult mi-a plăcut dar nu i-am reţinut numele. Un scurt filmuleţ de la concert, aici. (Later Edit: ce nu mi-a plăcut deloc deloc a fost frigul din sală, a fost primul concert la care am stat cu geacă pe mine şi fular, o tînără în faţa mea avea şi mănuşile, noroc că în a doua jumătate s-a mai sculat lumea în picioare, am mai dansat şi m-am mai încălzit, picioarele le-am avut îngheţate mult timp după)
Mîine, am în program un film din cinemateca Astra, de la orele 18:00, la sala Studio din Piaţa Mică, unul de la cinemateca TIFF, la orele 20:00, la librăria Humanitas şi, neapărat concert TiPtiL, în Vintage, de la orele 22:00. Despre trupa TiPtiL v-am mai scris aici, au o energie debordantă şi un stil inedit: jazzaggaefunkdancefun. Ce ziceţi, reuşesc să le fac pe toate?

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena