Life in a Day
Documentarul sau filmul cu numele ăsta a fost cel care a deschis programul Cinematecii TIFF la librăria Humanitas. Cei de acolo își propun să aducă o dată la două săptămîni, joia, de la orele 20:00, cîte o producție din programul TIFF. Prețul biletului este de 5 lei. O idee foarte bună, spațiul de jos din librăria-cafenea îmi place foarte mult.
Voi ignora problemele tehnice care au făcut ca această primă proiecție să se lungească foooaaarte mult (motiv pentru care coordonatorul librăriei s-a gîndit să ne ofere celor prezenți gratuitatea celei de-a doua vizionări).
Filmul a meritat, prin idee și momentele speciale oferite. Pe scurt: cu ocazia aniversării a 5 ani de youtube, cei de acolo s-au gîndit la ceva mai deosebit, pe un crochiu de idee preexistentă (dacă citiți articolul citat ca și sursă foto, găsiți mai multe). Și anume, să ceară utilizatorilor youtube din lumea întreagă să își filmeze o zi specifică din viață, 24 iulie 2010, și să trimită apoi materialul filmat. Pentru a asigura globalitatea produsului final, 400 de camere au fost trimise în zone fără acces la internet sau accesorii moderne iar cardurile de memorie au fost expediate înapoi prin poștă.
Rezultatul final se pare că i-a uimit pe inițiatori și pe regizorul Kevin Mac Donald și editorul Joe Walker, a trebuit regîndită echipa pentru a putea fi vizionate, selectate și colate cele mai expresive secvențe din cele 80.000 de clipuri, din 192 de țări, însumînd aproximativ 4.500 de ore.
Filmul a meritat, prin idee și momentele speciale oferite. Pe scurt: cu ocazia aniversării a 5 ani de youtube, cei de acolo s-au gîndit la ceva mai deosebit, pe un crochiu de idee preexistentă (dacă citiți articolul citat ca și sursă foto, găsiți mai multe). Și anume, să ceară utilizatorilor youtube din lumea întreagă să își filmeze o zi specifică din viață, 24 iulie 2010, și să trimită apoi materialul filmat. Pentru a asigura globalitatea produsului final, 400 de camere au fost trimise în zone fără acces la internet sau accesorii moderne iar cardurile de memorie au fost expediate înapoi prin poștă.
Rezultatul final se pare că i-a uimit pe inițiatori și pe regizorul Kevin Mac Donald și editorul Joe Walker, a trebuit regîndită echipa pentru a putea fi vizionate, selectate și colate cele mai expresive secvențe din cele 80.000 de clipuri, din 192 de țări, însumînd aproximativ 4.500 de ore.
Nu vă pot rezuma Life in a Day, pot să vă recomand să îl găsiți să îl vedeți, veți avea parte de un amalgam de senzații, găsiți cîteva dintre imagini și în clipul melodiei din coloana sonoră:
Comentarii
Trimiteți un comentariu