Hipsteri - Stilyagi

E deja bine ştiut că după TIFF-ul original de la Cluj, o parte dintre filme ajung să fie vizionate şi la noi, lucru care mă bucură foarte tare, păcat că nu pot vedea mai multe!
Pentru mine, anul acesta a început cu proiecţia din Music Pub, Hipsteri. Note to self (titlul notei l-am citat din laqvarta, mi-a plăcut cum sună): pe viitor se impune purtatul unei păturici în geantă, pentru că şi aici lucrurile se desfăşoară sub cerul liber!
Filmul din 2008 al regizorului rus Valery Todorovsky este primul musical pe care îl văd din zona asta. A fost o surpriză plăcută, citisem critici favorabile înainte dar nu întotdeauna acestea reflectă realitatea. În cazul Hipsteri-lor ai parte de un vîrtej de imagini, culori, sunete extrem de armonioase, nu cred că m-a deranjat ceva la acest film (poate faptul că nu puteam vedea toată subtitrarea din cauza aşezării la mese, dar asta nu e vina peliculei, întrucît era şi în engleză şi în română, prindeam cîte ceva din fiecare). Îmi plac tare mult filmările de sus, probabil am eu un fetiș cu treaba asta, am mai scris despre.
Ca și subiect al filmului aș puncta lupta de a scăpa de tabu-uri, constrîngeri și opresiunea unei societăți ce aderase din convingere sau forțată la comunism. De aici, mișcarea hipsterilor (acțiunea este plasată în 1955-56), tineri ce înfruntau regimul prin coafuri exuberante, muzică jazz, dansuri provocatoare, îmbrăcăminte și încălțăminte exagerat multicoloră, antitetice gri-ului universal înconjurător. Ceea ce ei credeau că este în America, Eldorado-ul lor! Mi-a plăcut o replică a unui personaj, întors de la studii de acolo, ce vine cu revelația că: acolo nu există hipsteri! și... cu cît ești mai liber cu atît te îmbraci mai simplu!
De la stînga la dreapta, sus, jos, site-urile de unde am luat fotografiile, singura făcută de mine în timpul proiecţiei este cea cu ochii personajului principal masculin, Mels, în timp ce se documenta într-ale vieţii amoroase: sursa foto 1, sursa foto 2, sursa foto 3, sursa foto 4 (ca o paranteză, dacă aveţi curiozitatea să accesaţi link-ul ăsta veţi da de recenzii ale TIFF 2009 - nu al nostru, coincidenţă de acronime, este vorba de Toronto International Film Festival, ei au văzut filmul acum doi ani!)

Стиляги - тизер de centralpartnership
Dacă nu ați găsit loc aseară sau nu ați putut ajunge, filmul rulează și mîine, de la orele 13:15, la Teatrul Gong.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena