Orin gateste... conopida frantuzeasca

Dupa posibilitati... adica mai rarut, Orin mai si gateste! Nu va mai bat la cap cu retetele consacrate, gen orez cu midii, ciuperci sau alte chestii, ca din astea fac mai des! Ieri, profitind de faptul ca am ajuns prin piata Cibin, am cumparat o conopida, cu gindul sa o prepar "frantuzeasca", nu mai facusem demult... Acum va plictisesc si pe voi cu asta! Prin urmare:
- se ia un kg de conopida din piata
- se taie jumatatea de kg de frunze (ocazie cu care se adreseaza ginduri "prietenoase" vinzatorilor din piata si se felicita subsemnata ca a platit 4 lei kg de frunze cind putea sa plateasca 5, la 10 m mai incolo)
- se desface conopida bucatele si se pune la fiert in apa cu sare
- se iau 7 - 8 cartofi potriviti, se curata, se taie felii si se pun la fiert in apa cu sare (se uita sarea si se adauga dupa ce s-au scurs cartofii... :))
- se fierb trei oua
- eu fac in vas jena, asta l-am dat cu unt si apoi cu pesmet
- acum, la fel ca la cartofii frantuzesti: cite un strat de conopida, oua, cartofi si iar de la capat. Intermezzo marca Arin: "Mama... ce ne faci de mincare? Conopida frantuzeasca... dar, stai linistit, iti dau conopida la o parte daca nu iti place! Atunci... de ce o mai pui? N-ai putea sa n-o mai pui de la inceput? (intrebare pertinenta) O pun pentru ca vreau sa maninc si eu din mincarea asta si nu fac doua ture! Aha... bine!" (surprinzator, a acceptat usor)
- la final, puneti deasupra smintina, radeti cascaval si apoi o dati la cuptor! Poze va arat miine, le-am descarcat de pe mobil la serviciu, dar am uitat sa le iau pe stick. Functionez din nou pe baza de mobil, pe motiv de mama care se plimba prin Portugalia...

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena