Matematici aplicate...

Unul dintre exemplele de ”generozitate” românească este redus în expresia de largă circulație... ”să moară și capra vecinului...”! Urmînd această minunată filozofie de viață, m-am gîndit eu să vă împărtășesc din angoasele mele de sîmbăta aceasta! În mare sînt legate de tema la mate a lui Radu. Pe lîngă ce fac în mod normal la școală, mai participă la nu știu ce concurs, Micul Matematician, pentru care au o culegere separată. Și vine Radu și îmi cere ajutorul la una dintre probleme. Rezultatul: un status pe mess cu ”fac ecuații...”, la care percutează Băgă. Ce-a ieșit, citiți mai jos, dacă aveți răbdarea și nervii odihniți! Aștept rezolvări paralele, intersectabile, congruente sau de care vreți voi cu matematica de clasa a III-a!!!
băgă: (4x4)x2=32 sau 2 jeepuri?
orin: :)
orin: bine si asa
orin: tin sa-ti spun ca n-am stiut sa ii rezolv problema de clasa a treia lui radu fara sistem de trei ecuatii cu trei necunoscute...
băgă: ???
orin: au teme picii
orin: si eu nu inteleg cum sa rezolv fara ecuatii
băgă: cum suna?
orin: trei copii au impreuna 24 de carti. cite carti are fiecare, daca primul are de trei ori mai putine decit al doilea, iar al treilea are diferenta dintre primii doi?
băgăs: a+b+c=24
a=b:3
c=b-a
băgă: rezulta
băgă: b:3+b+b:3=24
orin: eu i-am facut-o asa
x+y+z=24
y=3x
z=y-x
z=3x-x=2x
ecuatia initiala devine x+2x+3x=24
x=24:6=4
y=3x=12
z=2x=8
orin: in fine
băgă: pai e bine
orin: stiu ca e bine... dar crezi ca au invatat sisteme de trei ecuatii cu trei necunoscute in clasa a treia?
orin: asta e problema mea... ca nu inteleg cum sa ii obtin rezultatul asta printr-o alta metoda
băgă: pai cum...beep... atunci le-au dat problema asta?
orin: pai asta e... ca nu pricep nimic din ce fac ei
orin: au si niste exprimari mai ciudate
băgă: incearca sa o "romantzezi"
băgă: radu+arin+orin au 24 de carti
orin: hihi... am facut si asta... i-am spus nicusor+radu+arin au 24 de carti
băgă: ramaneam repetent daca faceam scoala acum
stai sa o sun pe maica-mea ca anul trecut a avut clasa a III a
orin: si eu iti tineam companie
orin: :)
băgă: problema de unde o ai?
orin: din culegerea de mate... micul matematician
orin: are radu de facut vreo patru pagini de probleme de acolo
băgă: uita-te in cartea de mate unde au ajuns
băgă: daca a ajuns la capitolul aflarea unui termen necunoscut se face in modul ecuatilor
orin: ooofff
băgă: mai este o forma grafica dar nu stia cum sa mi-o explice sa o inteleg
băgă: mam zice ca probabil au ajuns la capitolul asta cu aflarea termenului necunoscut
orin: teo, sintem repetenti la greu...
băgă: :))
tu ca tu, dar eu....m-am si enervat ca nu intelegeam ce-mi explica mam
orin: stai ca acum imi da cu virgula
orin: mooor
orin: primul termen al unei sume este 45. Al doilea este de 5 ori mai mic decit primul si al treilea reprezinta o sesime din suma primilor doi. Care este suma?
băgă: :)
orin: si avem... x = 45:5=9
băgă: nu
băgă: y=x:5
orin: pai nu ca x=45
băgă: da
băgă: stai ca m-am confuzat
orin: suma primilor doi este 45 + 9 = 54
băgă: hooooo...sa citesc ca lumea
orin: gata... ca ma confuzase radu
orin: din cauza lui imi dadea cu virgula
orin: ca a adunat de doua ori 9
orin: la 45
si dadea 63
orin: care nu putea fi impartit la 6
orin: ooofff
băgă: 63 e
orin: de fapt ai primul termen din suma este 45, al doilea 9, iar al treilea este o sesime din suma lor adica o sesime din 54
orin: egal 9
orin: :)
băgă: x+y+z=a, unde x=45, y=x:5=9, z=(x+y):6=(45+9):6=54:6=9, 45+9+9=63 ufffffffffffff, greu
orin: sintem tari or what???
băgă: daca mai continuam asa, diseara la chef vom fi niste legume...
În acest moment al discuției am considerat că am nevoie de o pauză, pentru activități fizice, să mi se limpezească creierașul obosit, așa că am ieșit să dau zăpada... muuuult mai bine!!! Ceea ce vă doresc și vouă!

Comentarii

  1. O doamne...m-ai zapacit de tot. Bietii copii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lillee, cred! Între timp, mi-a trimis o prietenă rezolvarea grafică... îmi prind creierașii și cu aia, deși parcă e mai simplă decît ecuațiile mele :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ba dar sa mor eu ecuatile astea ma omoara de a binelea sunt mai grele ca chineza

    RăspundețiȘtergere
  4. Acum, privite retrospectiv şi fără răbdare mă gîndesc ce naiba am băut... că nu pricep nici eu! :))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena