Veneția Olandei...

M-am văitat destul de mult în legătură cu zecile de forward-uri pe care nu le doresc și pe care nu le mai deschid. Din cînd în cînd mă apucă totuși curiozitatea și mai deschid cîte unul. Astăzi am făcut lucrul ăsta și m-am bucurat să găsesc niște imagini minunate, din sătucul olandez, Giethoorn. Habar n-aveam că există așa o minunăție...
Îmi permit să vă spun despre el ceea ce am aflat și eu cu ajutorul Google. Supranumit ”Veneția Olandei”, satul are aproximativ 7,5 km de canale și aproape 50 de mici poduri din lemn. A fost întemeiat în jurul anului 1230, atunci cînd refugiați din zona Mediteranei s-au așezat aici. Pentru că au găsit o mulțime de coarne de capre sălbatice, probabil înecate în timpul marii inundații din 1170, aceștia au numit localitatea ”Geytenhorn” (coarne de capră), denumire ce a evoluat în timp la forma de astăzi.
Se pare că traficul aici se face ori cu bărcile tradiționale, ori cu ”whisper-boat”-urile (whisper = șoaptă), niște ambarcațiuni propulsate de motoare electrice, extrem de silențioase, pentru a nu deranja pacea și liniștea locurilor. Gîndindu-mă la traficul nebun al zilelor noastre, mi se pare ireal să fii înconjurat de atîta calm, visul meu de a trăi lîngă o apă, curgătoare sau nu, pare perfect ilustrat aici.
Eu am trecut deja localitatea pe lista potențialelor mele destinații de vis, cine știe, poate voi ajunge o dată să o văd în realitate! Pînă atunci, mă mulțumesc să admir imaginile găsite pe internet...

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena