Șah-Mat

Mă plîngeam zilele trecute că habar n-am ce spune copilul că învață la șah. Se pare că stau prost și cu auzul pentru că nebunul ăla în flanchetă era de fapt ”nebun în fianchetto”, daaa?! Adică cu totul și cu totul altceva... :)) Ieri m-a școlit Arin, ce vedeți mai jos este mutarea respectivă, mă gîndesc eu că este un fel de deschidere standard a jocului. După care, mi-a mai arătat și așezarea pionilor ”în coadă de dragon”! Tantanaaa... pun pariu că nici asta nu știți ce este, mare parte dintre voi! Cu asta nu mai am poză, dar e un fel de dispunere șerpuită a pionilor, astfel încît să se apere unul pe celălalt!
Tot din seria noutăților șahistice, ieri am reușit toți trei împreună (Arin, Radu și eu) să cîștigăm primul joc cu calculatorul!!! M-am băgat și eu la final, recunosc că n-am mai putut sta pe margine, ajunsesem cu vreo trei regine din niciuna (habar n-aveam că e posibil să schimbi mai mulți pioni tot pe regine), așa că mat-ul a fost floare la ureche! :)

Comentarii

  1. Imi place sahul.Nu sant o experta dar ma descurc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dyanna, și mie îmi place să joc din cînd în cînd, dar fiu-meu vorbește din cărți de cînd merge la curs, habar n-aveam cum se numesc toate mutările învățate de el, sau că fiecare piesă are un punctaj, și mai știu eu ce învață el pe acolo... :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena