Roșii de la S.E.R.A.

Vă povestisem pe pagina de Arts & Crafts, cum am contribuit cu puțin la proiectul S.E.R.A. Sănătatea Elevilor Răsare Aici, prin care oameni frumoși încearcă să îi învețe pe copiii noștri cum să se bucure de legume proaspete cultivate cu mânuțele lor, cum să crească sănătos și în armonie cu mediul, legați de comunitatea din care fac parte. 
Țăranca din mine a fost încântată de acest proiect și mă gândeam deja cum le voi da boabe de fasole din recolta proprie sau alte semințe de prin grădină.
Iată că, până la urmă S.E.R.A. m-a ajutat pe mine (aș putea traduce asta și ca Se Există Răsaduri Accidentale/sau Accidental Primite). Cu răsaduri. De roșii. De la bunica.
Ce înseamnă să te afli la locul potrivit când trebuie! Sâmbătă, cu bicicleta fiind în Piața Mică, așteptam la SIBIO să vină mama respectivă să îmi aducă o carte (paranteză pătrată: în timp ce așteptam, am băut întâiaș dată pentru prima oară un esspresso scurt cu lapte rece, de soia, desigur, făcut de AdiO, am un singur cuvânt pentru voi: MINUNAT). Întorc capul și văd una dintre mese plină de răsaduri de roșii și îmi verbalizez bucuria că sunt pentru proiectul S.E.R.A.
AdiO, simț practic, mă lămurește rapid că acum strâng fonduri pentru proiect deci nu au cum să se bucure de răsaduri cu cei mici și mă întreabă dacă am grădină. Mmmhhh, daaa, am, ce-ți trece prin cap? Sunt ale tale! îmi spune el. Ar fi păcat să se piardă, roșii bune, de la bunica! Ți-am găsit de lucru pentru mâine! Pfff, n-am cum, sunt pe două roți nu le pot lua! Nu-i nimic, mergi acasă, lași bicicleta, iei mașina, vii, iei răsadurile! N-aveam scăpare. Nu că n-aș fi vrut să plantez roșii, deja îmi face mama răsaduri plus că mai rezervasem la o tanti 20 de fire de super-roșii. Dar nu puteam să le las pe acestea să se irosească așa că am făcut întocmai cum mi-a spus Adi.
I-am promis roșii din recolta de anul acesta dar n-am scăpat așa, am promis că anul viitor le voi face răsaduri copiilor. (Considerați că nu v-am spus că e posibil să o rog pe mama să facă lucrul ăsta pentru mine.)
Deocamdată am fost eficientă măcar într-o privință, am plantat primele 20 de fire, deja de sâmbătă, câte două la fiecare arac, le-am udat conștiincios, inclusiv azi înainte să plec la serviciu, acum am scăpat că le udă ploaia.

Comentarii

  1. Ma bucur sa vad rasadurile fericite plantate....Cate seminte am avut toate le-am plantat si toate au ieșit. Nu toate s-au dezvoltat la fel de frumos si de repede insa eu nu am renuntat la nici un fir deoarece chiar cred ca toti trebuie sa avem o sansa la viață...ei da, si toate au avut se pare 😊. Timp de 2 luni am avut grija de ele si le-am binecuvântat sa produca acolo unde vor ajunge. Parte din ele sunt in gradina noastra si parte in lume....
    Daca solul e bun si sunt îngrijite cu dragoste, o rosie poate sa ajunga si la 2 kg(am si poze din anii trecuți, cu dovezi). Dar nu marimea conteaza, ci gustul si amintirea pe care o provoaca gustul lor.
    Toti cei care au mancat rosii de la noi le-au savurat de-a dreptul...va doresc din tot sufletul sa le savurati cu mare drag. 💖
    P.s. trebuie copilite ca sa creasca cat mai inalte, ele oricum produc doar in partea de sus....ai mei pun doar zeama de gainat la radacina si doar in cazuri extreme stropesc cu piatra vanata. 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult de tot! Chiar dacă au ajuns la mine accidental, au fost bine primite! De obicei nu stropesc cu nimic, sper să reziste. Am să dau de știre în privința recoltei. :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena