2%

Pe cît posibil am încercat în fiecare an să găsesc o destinaţie pentru cei 2% din impozitul anual. Cel mai des am direcţionat banii către SMURD şi apoi către asociaţia Baby Care. Cu alte cuvinte, mi s-a părut indicat să contribui la salvarea noastră şi apoi a copiilor noştri.
Anul acesta am găsit o altă cauză poate la fel de importantă: salvarea patrimoniului cultural naţional. Poate pare o lozincă dar, sunt convinsă că, mai ales în lumea în care trăim astăzi, nu ne putem salva fără cultură şi educaţie, fără păstrarea unei identităţi naţionale de care să fim mîndri.
Am ajuns pe site-ul Fundaţiei Pro Patrimonio din simplă întîmplare. Citeam pe Designist un articol despre localuri din Bucureşti cu o amenajare deosebită. Acolo era un link către alt articol în care se vorbea despre meşteşuguri româneşti reinterpretate şi obiecte vechi aduse în contemporan. Erau prezentate inclusiv obiecte din seria Honest Goods, realizată de o echipă de designeri pentru Fundația Pro Patrimonio și inspirată de Vila Golescu. Mi-au plăcut, am vrut să știu mai mult, am căutat Vila Golescu pe Google, am dat de site-ul fundației, mi s-a părut nemaipomenit ce au făcut/fac și vor să facă, nu că ar fi singurii dar sînt cei care mi-au atras atenția acum. Le-am scris că vreau să contribui cu cei 2%, mi-au dat datele, săptămîna asta am profitat că am avut două zile de concediu și am ajuns la finanțe să depun personal declarația 230. Între noi fie vorba, mare porcărie cu dusul personal acolo, pînă acum se rezolva prin intermediar sau trimiteai pur și simplu formularul celor cărora voiai să de donezi suma.
Mai aveți timp pînă în 25 mai să depuneți declarația 230, cred că ar fi păcat să nu o faceți, indiferent de cauza pentru care optați, astăzi mai mult ca oricînd simt că am ajuns la stadiul în care schimbările vor veni mai mult de la inițiativa privată, ONG-uri, fundații, de la fiecare dintre noi. Nu-mi pun mari speranțe în instituțiile Statului sau, mai bine zis, în oamenii din ele.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena