London Bike

Nu puteam merge la Londra fără să încerc și mersul pe bicicletă acolo, mai ales amintindu-mi unul dintre episoadele din Top Gear. După modelul lor consacrat, Jeremy, Richard, James și Stig participă la o cursă în capitala britanică. Nu mai știu care era punctul de plecare dar destinația era aeroportul Heathrow. Richard era pe bicicletă, Jeremy pe barcă cu motor, Stig în mașină iar James cu transportul în comun (sper să nu-i fi încurcat). Normal... a cîștigat bicicleta!
Așa că, într-una din zile am apelat la Boris's Bikes - așa cum numesc londonezii bicicletele pentru turiști, după primarul actual al Londrei, Boris Johnson. Chiar dacă ei o fac ușor malițios, mie mi se pare super fain sistemul de închiriat biciclete din Londra. Aveți nevoie de un card iar automatul vă va ghida cu un sistem touch screen. Prima jumătate de oră este gratuit, pînă în 60 de minute, 1 liră, iar pînă în 90 de minute ,4 lire. Tarifele ulterioare nu le-am reținut, dar puteți afla mai multe informații aici. Pe site am văzut că există și harta punctelor de închiriat bicicletele, asta mi-ar fi fost foarte utilă dacă aș fi consultat-o în prealabil pentru că nu sînt chiar în cele mai vizibile locuri lîngă obiectivele turistice importante. Eu am folosit trei biciclete, două dintre ele le-am adus înapoi în mai puțin de jumătate de oră, așa că experiența m-a costat doar o liră.
De unde m-am despărțit de Cosma, soțul gazdei mele era aproape catedrala Sf. Paul, am plasat undeva în apropiere prima bicicletă pentru a putea vizita. De aici, pe Fleet Street, Strand, unde am greșit încadrarea așa că, în loc de înainte spre Trafalgar Square, am făcut stînga pe Waterloo Bridge. N-a fost rea experiența, am putut admira Tamisa, London Eye, Big Ben și Parlamentul, m-am încadrat de data asta corect pentru a mă întoarce pe malul de pe care plecasem, pe Westminster Bridge, super senzația de a traversa Tamisa pe bici, într-o zi superbă. Aici a fost mai greu de găsit un loc de plasat bicicleta așa că nu m-am încadrat în jumătatea de oră dar iar a fost o chestie bună pentru că am descoperit puțin din cocheta zonă rezidențială din spatele Westminster Abbey. Inclusiv o casă în care locuise Lawrence al Arabiei. Eu îmi aminteam filmul.
Ultima bicicletă am luat-o de pe Strand și am mers din nou la catedrala Sf. Paul, pentru un espresso bun la cafeneaua cochetă din lateralul ei. Am apreciat întreaga experiență, nu a fost așa de greu să merg pe partea stîngă a drumului iar șoferii din trafic, în mare parte format din autobuze și taxi-uri, sînt răbdători. Poate mi-ar fi plăcut o bicicletă mai ușoară dar... nu le poți avea pe toate!