Satul meu cultural...

În ciuda faptului că stau la "ţară", cum mă mai tachinează colegii şi prietenii, aici nu e vorba doar despre fostul sat alipit Sibiului, din păcate, tot Sibiul e ca un sat, ceva mai mare, nici nu ştiu dacă nu insult satele acum!
Avem nişte drumuri... să ne trăiască! E plin de praf, gunoaie şi cîini vagabonzi. Mă gîndeam astă-iarnă, coborînd spre Gura Rîului din drumul de Păltiniş, că pînă şi drumul ăla forestier sau de ţară, sau cum vreţi să îi spuneţi e de 10 ori mai bun decît strada mea sau alte străzi "de la oraş".
Ca să vă spun şi ce mă doare tare... strada Gheorghe Asachi... pe care trec cu maşina de minim două ori pe zi... şi îmi vine să plîng de fiecare dată pentru că a mea maşinuţă suferă din greu prin gropile de acolo... un fel de barca pe valuri, atîta că valurile sînt rigide şi din cînd în cînd mai pocneşte ceva pe la roţi, nu îmi cereţi să vă spun ce trăznăi sînt pe sub maşină şi cum sînt afectate, eu doar le aud!
Prin 2009 toamna eram oarecum încîntată pentru că strada apăruse în lista celor propuse spre reabilitare/asfaltare în 2010, cu bani dintr-un împrumut BERD.
După ce "tătucul Sibiului" a participat la show-ul naţional "Eu vreau să fiu Premier", cei de la Bucureşti au înţeles să îi spună stop joc şi să nu întrunească aproape un an comisia care trebuia să dea undă verde contractării împrumutului. Pînă la urmă, a veniti şi aprobarea, tîrziu pentru a mai face lucrări anul trecut, au rămas pentru anul ăsta cînd... surpriză sau nu... strada Gheorghe Asachi nu mai era în cărţi!
Zilele trecute erau vreo 10 oameni şi un camion cu criblură... cică aruncau ceva prin gropile de la începutul străzii... mare fîs! Au pus nişte pietricele care nu astupă gropile... sînt plimbate doar pe toată lăţimea! Nu sînt de specialitate dar nu mă pot opri să nu mă întreb dacă nu era mai bine să vină cu o lamă... să îndrepte valurile! E hilar dacă n-ar fi de plîns... cîteodată sîntem trei-patru maşini pe ditamai bulevardul de stradă... fiecare mergînd în treaba lui pe unde i se par gropile mai mici... aşa că mă pot considera oarecum pregătită pentru Anglia, că de multe ori eu sînt pe stînga, cei care vin din faţă pe dreapta şi tot aşa...

Comentarii

  1. tot iti place tie sa fi eco: vinde masinile, cumperi o sareta si-un cal. avantaje: fanul mai ieftin decat motorina, un cal la casa omului nu strica, nu-ti mai faci probleme ca n-ai asfalt. partea proasta e ca o sa-ti faca o gramada de balegar, calul. partea buna e cam am vazut ca se vinde bine :-P

    RăspundețiȘtergere
  2. Ha, tu vrei să mă amendeze ăștia că am în ogradă animale mari?! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. aproape tot Sibiul e varza in privinta asta, dar ce zic eu Sibiu, tot Turnisorul chiar.

    RăspundețiȘtergere
  4. Din păcate, da, tot Sibiul are nişte drumuri pline de valuri, gropi şi praf! :(

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena