Despre diagnostice, președinte și alte bazaconii...

Am spus-o de mai multe ori, nu știu dacă și pe blog, dar nu mă uit la televizor decît extrem de rar, aproape deloc la știri, așa că mare parte din ce se întîmplă la nivel național în sfera politică îmi scapă. Dimineața, în mașină, ascult Guerilla și știrile lor. Azi, erau oarecum ofensați Dobro și Craio, de recenta declarație a președintelui Băsescu, potrivit căreia, 40% din diagnosticele puse de medicii români sînt greșite. Și, mai făcea și colegul de la știri mișto că președintele a plecat să se trateze în străinătate.
Mă gîndeam să comentez ceva despre asta cînd văd că postează Rhodos, mai devreme, despre același lucru! O anunț de atunci că voi posta și eu, oarecum diferit!
De ce? Pentru că eu înclin să îi dau dreptate președintelui Băsescu! Poate nu în cazul procentelor, hai să spunem că n-or fi 40% din diagnostice greșite, dar sînt, și sînt destul de multe! Urăsc generalizările așa că asta nu înseamnă că toți medicii și-au greșit meseria, înseamnă că e o combinație dintre eroarea umană și carențele sistemului (despre care vorbește Rhodos, că nu se pot pune diagnostice corecte fără analize complete din care să înțeleagă și nenea doctorul ce are în față).
Pe ce mă bazez cînd spun asta? Pe faptul că eu m-am tratat ani de zile de sinuzită cronică, diagnostic pus de un medic la un cabinet privat, în baza unei ecografii sinusale, adică am și plătit pentru asta! Și acum aflu că nu am, că s-ar putea să fiu alergică! La fel, copiii mei, îndopați sistematic cu antibiotice pentru ”roșu în gît”, și ei alergici, asta am aflat-o la o criză nasoală a lui Arin, cu ajuns la urgență, copilul tot umflat, nu se mai putea ține pe picioare, edem glotic, tot tacîmul! Spitalizare o săptămînă, perfuzii, etc. După tratamentul antialergic, toate problemele lor respiratorii, au dispărut.
Cireașa de pe tort este ceva mai veche, tot în cazul meu, acum ani de zile mi s-a pus de către un dermatolog ”renumit” în Sibiu, diagnosticul de Psoriazis. Șoc și groază, pentru că este o chestie incurabilă, pe care poți încerca doar să o ții cumva sub control. Nu cred că atunci se punea problema că nu erau bani de analize, am fost la un cabinet privat, putea să mă trimită la teste suplimentare, mai ales că, în cazul afecțiunilor dermatologice, diferențele sînt minore de la o boală la alta! Bun... mă tratez de Psoriazis! Mai vreau o opinie așa că merg și la Județean, la un alt doctor, care se presupunea că ”știe”! Același lucru! Nu mă pot împăca nicicum cu ideea, așa că, după vreo două luni de tratament merg la un al treilea doctor, la o clinică privată. Tanti, cinstită, îmi spune că diagnosticul în dermatologie este destul de complicat, că pentru siguranța lui îmi recomandă o biopsie. Evrika! Îmi este recoltată probă de țesut, merge la Tîrgu-Mureș, vin și rezultatele. Nici gînd de Psoriazis, aveam o vasculită alergică, pe bază de stres (și Psoriazis-ul ar fi fost explicabil tot pe baza aia, pentru că traversam cea mai neagră perioadă din viața mea)! Vasculită care a dispărut, așa cum a apărut, fără tratamente suplimentare!
Dacă în cazul meu, diagnosticele greșite au fost două din trei, oare cît este de deplasată estimarea cu care a fost servit președintele?

Comentarii

  1. Hai sa zic si eu una. O cunostiinta cu probleme de sanatate, hotarita sa afle ce are, a mers la 6 medici diferiti. Nu mai retin ce simptome avea, partea amuzanta era insa ca fiecare a spus ca are altceva. Adica 6 diagnostice diferite, cu medicatie diferita.

    RăspundețiȘtergere
  2. Normal că sînt și din astea! Cînd mă gîndesc ce ”gaură” am făcut eu în bugetul asigurărilor de sănătate, cu medicația greșită pentru mine și copii... ca să nu vorbesc de găurile pe care le avem probabil în ficat acum, de la atîtea antibiotice! :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea, din pacate exista si un astfel de diagnostic al sistemului in sine. In conditiile in care cei mai buni medici pleaca pe unde apuca, noi ramanem cu restul. dar cei care pleaca unde au invatat? De fapt asta era reprosul presedintelui in esenta declaratiei: ce se invata in facultatile de medicina. Pe de alta parte, procentul a venit ca sa socheze. Poate ca mai simplu e sa nu fim ipohondri si sa nu avem nevoie de medicina practicata in Romania. altfel, noi sa fim sanatosi :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sinceră să fiu, și pe mine mă îngrijorează exodul medicilor de la noi! Sigur vor fi și medici buni care să rămînă aici, dar vor fi suprasolicitați! Sănătoși să fim! :)
    Paști Fericite!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena