Caut semințe de suflet...

Nu, n-am greșit titlul, știu că grupul și evenimentul organizat sâmbătă de ei se numesc Semințe Cu Suflet, dar cred că cel postat de mine se poate aplica la ce a fost acolo. Probabil v-ați dat seama din ce mai postez pe aici că mă interesează să cultiv în grădină tot felul de legume și plante, într-un mod cât mai tradițional și lipsit de chimicale posibil. Nu stropesc, nu chimizez, nu nimic, cu riscul să pierd mare parte din recolta anului respectiv. Inclusiv mă lupt cu melcii de grădină și limacșii spanioli prin metode bio dar câteodată inchizitoriale. 
De vreo trei ani am beneficiat de semințele tradiționale oferite gratuit, prin poștă, de către organizația Eco Ruralis. Probabil voi face același lucru și anul acesta. Atunci când am aflat despre piața cu semințe gratuite de legume românești, organizată la noi la Biblioteca Astra, am vrut neapărat să particip. Sinceră să fiu, dacă aș fi bănuit ce va ieși dintr-un eveniment gândit ca fiind unul generos și de suflet, mai bine stăteam acasă.
De felul meu sunt punctuală, am parcat mașina la 10 fără 5 (era programat să înceapă la 10), în fața Liceului O. Goga, am avut și norocul să se milostivească un nene de mine și să îmi dea un leu să pot plăti parcarea pe o jumătate de oră, eu fiind pregătită să plătesc cu cardul iar automatul respectiv, nu!
Inițial voiam să stau și la partea cu lansarea fondului de carte dedicat celor pasionați de grădinărit și agricultură dar, după experiența cu primitul semințelor, nu știam cum să fug mai repede de acolo.
Deja de la 10, când am intrat în holul Bibliotecii (încă se putea intra ușor), înăuntru era lume ca la moaște, niște cozi tip grămadă de rugby, unde funcționa principiul românesc al nesimțirii și datului din coate, eventual călcatului pe cap al fraierilor care încercau să respecte o oareșcare ordine în statul la rând. Aș pune pariu că o bună parte dintre cei de acolo nu erau interesați de componenta bio și tradițional ci de cea de GRATIS. Cu tot respectul pe care ar trebui să îl arăt persoanelor din jur și de o anumită vârstă, a apărut o Babă, care a strigat peste capetele celor de la coadă: ”Ce se dă aici?”, apoi s-a împins până în față și, evident a plecat încărcată cu plicuri de semințe și încântată de prestația proprie. La fel, niște mai tineri, probabil de vârsta mea sau mai puțin, înalți, s-au întins peste cei de la coadă, au luat ce au vrut și au plecat.
Nu condamn organizatorii, erau depășiți de valul de persoane interesate și de violența acestora. Nu cred că unii dintre cei care au plecat cu semințe de acolo le meritau, nu poți fi interesat de suflet și de a trăi frumos și sănătos și să te porți așa. Au fost multe voci care spuneau că ar fi trebuit să vândă nu să ofere gratuit semințele, așa ar fi avut acolo doar persoanele cu adevărat interesate, dar cred că asta ar fi denaturat ideea de bază a celor care au programate nu mai puțin de 9 piețe de acest tip în toată țara, în încercarea lor de a păstra și cultiva pe mai departe semințe nealterate genetic.
Chiar dacă am ajuns într-un final să iau semințe, am plecat doar cu trei soiuri (roșii de câmp, roșii sălbatice și dovleac șarpe, primele două le-am împărțit în trei, ultimele în două, și le-am dat și altora,  am primit și eu la rândul meu semințe de dovleac plăcintar, din semințele de roșii mai am de dat, erau foarte multe în plicuri), pur și simplu îmi doream doar să scap din strânsoarea oamenilor. Ca să ies din grămadă, am fost pur și simplu trasă de mâini de cei de după și din jurul meu, când am anunțat că vreau să ies de acolo. În rest, am dat o tură, la celelalte mese părea să se fi epuizat totul, am avut bătăi de cap și să mai ies din Bibliotecă, era deschisă o singură ușă, îngustă, pe unde se chinuiau și să intre cei de afară (coada fotografiată de mine la 10:25, apoi cred că au fost și mai mulți). Aici poate puteau face ceva cei din organizare, mare mirare că nu s-a spart vreun geam sub presiunea oamenilor.
Pentru că îmi mai doream și alte soiuri sau tipuri de legume iar cei de la Eco Ruralis îi recomandă, am făcut comandă astăzi de la ecogospodaria.ro. Cu siguranță sunt mai multe semințe în plicuri decât necesarul meu, pot să dau din ele dacă tentează pe careva.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena