O carte în dar...

Poate mai mult decît să primesc cărți, îmi place să le dăruiesc, mai ales atunci cînd merg la sigur!
În urmă cu patru ani descopeream cartea din stînga, între cărțile cu preț redus la 10 lei de la Humanitas. În vremea aceea îmi plăcea să aleg cîte ceva de acolo, de regulă autori complet necunoscuți mie (așa l-am descoperit și pe Alaa al-Aswani). A fost o revelație, o carte minunată, am recitit-o vara asta, cu aceeași plăcere. Deși poate părea blasfemiatoare, mi se pare că se apropie cu o tandrețe și o dragoste nesfîrșită de Iisus în evoluția sa de la copilărie la maturitate. Cu umor și o fantezie debordantă vedem un Mesia trecînd de la înviatul șopîrlelor în gură la minunile evocate de Biblie. Toate în urma unor fascinante călătorii inițiatice pe urmele și în ucenicie la cei trei magi. Merită citită, nu vă povestesc mai mult despre ea. 
Revenind la titlul postării, după ce am citit-o prima dată, i-am împrumutat-o și prietenei mele, Carmen, bănuiam eu că îi va plăcea. Așa a fost, i-a plăcut atît de mult încît își dorea propriul exemplar. Am căutat și eu și ea cartea dar apărea cu stocul epuizat în toate librăriile online iar în librăriile din oraș n-am mai găsit-o. Am încercat să cumpăr și cealaltă carte de același autor apărută la Editura Polirom, nici o șansă nici cu asta.
Ca să vedeți cum se aliniază planetele cîteodată, acum trei săptămîni bîntuiam cu Honey ca floricelele prin Piața Mică, pentru prima dată de la nașterea Maiei. Acolo, ce să vezi?! Bookfest! Într-o doară îi spun să vizităm standul Polirom, să văd dacă găsesc ceva de Christopher Moore. Ceva de genul Misiune Imposibilă, Mielul... apăruse în 2008, O treabă murdară, în 2007! Nenea nu era la stand dar și-a făcut apariția imediat ce a văzut că sîntem acolo. Ne-a întrebat dacă ne poate ajuta. I-am spus că e posibil să da, încă nedînd șanse de reușită încercării. I-am spus ce caut, a fost tare amabil, mi-a dat adresa lui de mail, să îi scriu să îi aduc aminte să caute la editură.
De la întîlnirea asta au trecut unsprezece zile pînă să îi scriu (v-am zis că nu aveam mari speranțe!), mi-a răspuns prompt, avea cartea!!! Pentru că în mintea mea era Mielul, cartea pe care voiam să le-o fac cadou lui Carmen și Gabrielei, l-am întrebat dacă are cumva două exemplare. Avea!!! Ne-am înțeles asupra modalității livrării, a doua zi primeam coletul cu cărțile: două exemplare dintr-O treabă murdară. Zic, lasă că e bine și așa, i-am spus lui nenea cu toată sinceritatea că este un minunat și îmi încerc din nou norocul: Oare nu avea totuși și Mielul? Phiii, și îl găsește și ăsta și îl iau tot în două exemplare! 
Pînă să sosească coletul numărul doi, citisem deja și O treabă murdară, aproape pe nerăsuflate! Cartea e mult diferită de prima, dar și aici umorul și ironia sînt nelipsite. Acțiunea se petrece în San Francisco, în zilele noastre, personajele sînt reale și fantastice, e o luptă a personajului principal, Charlie Asher, de a salva omenirea să cadă pradă întunericului și morții, reprezentate aici de Zeița triadă Morrigan (zeiță irlandeză a destinului și a morții, mai ales pe cîmpul de luptă) și Zeul Orcus (un fel de variantă a lui Hades, în mitologia romanică), v-am căutat niște imagini reprezentative.
Vă mai spun doar că reacția lui Carmen cînd a primit cartea a fost neprețuită! Vorba ei, zici că a venit Crăciunul mai repede! Acum trebuie să îl caut din nou pe nenea cel minunat, că mai vrem cărți!
Sursa foto


Sursa foto

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena