Nu e normal!

Mă bucur pe de mai multe părți de temperatura ridicată pe care o avem la jumătatea lui noiembrie: căldură în plus (subsemnata urăște frigul), consum de gaze în minus, mușcate în alte balcoane și grădini (eu m-am grăbit să le bag în casă de la înghețul din septembrie - sau octombrie?), floricele pe cîmpii la mine în grădină. Nu îmi amintesc vreun alt an din istoria recentă în care să fi avut regina nopții și gălbenele înflorite pe timpul ăsta. Violete și primule am mai avut în două ture, e drept că nu în noiembrie. 
A se înțelege că mă bucur nespus cînd ies seara afară din bucătărie și pot să simt încă parfumul florilor albe dar: nu mă bucur că hortensiile și liliacul meu au muguri de primăvară, că ăștia vor îngheța mai mult ca sigur iar anul viitor voi avea flori puține sau deloc. Și, nu mi se pare normal ce se întîmplă, anotimpurile astea date peste cap nu prevestesc nimic bun. Nu știu dacă mai avem timp să oprim caruselul ăsta al încălzirii globale și al tuturor catastrofelor naturale ce vor veni. Of! Știți, avem copii unii dintre noi și tare îmi doresc să crească într-o lume asemănătoare cu cea în care am crescut eu! Îmi asum patetismul rugăminții ca fiecare dintre cei ce citesc rîndurile astea să se gîndească bine de tot cum ar putea să reducă cît de puțin sau cît de mult din impactul pe care îl are asupra lumii în care trăim! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena