Cum să fii pitzi - lecţia 1

Printre efectele unei maşini care merge, nu are probleme majore (pe lîngă reviziile periodice cu schimb ulei, filtre, de care se ocupă foarte bine mecanicul meu) este şi acela că uiţi anumite lucruri pe care le făceai fără mari fiţe în trecut.
Cum ar fi să verifici presiunea anvelopelor! Duminică mă bate la cap maică-mea că am pană pe stînga faţă. Ies eu, hmmm... parcă e mai lăsată roata, ce să zic, nu sînt sigură, vorbesc cu un prieten, nu mă poate ajuta atunci, rămîne pe a doua zi!
Ieri, mai privesc o dată lung la roată, parcă totuşi nu e pană, am treabă în oraş, n-am timp, mă gîndesc că va ţine şi merg să verific presiunea cînd mă întorc. Zis şi făcut! În drum spre casă, eu şi GG, ea scăpată în raionul de chips-uri, cu două pungi după ea, ronţăia de zor în maşină (i-a ajuns meniul meu sănătos)! Ajungem noi în pompă, nu alimentăm, Doamne Fereşte, că e zi de protest! Mie parcă mi se resetase experienţa trecută cu furtunul şi cu ventilele roţilor... mă plimbam de mare efect să îl desfac de pe suport. În timpul ăsta GG, fără să lase punga, îmi citea instrucţiunile... apăsaţi butonul verde... Staaaiii, că atîta lucru îmi mai aduc şi eu aminte! Nu-mi aduc aminte cît trebuie să fie presiunea în roţi! Stai să verific, la Colt, scria ceva pe partea interioară a portierei. Verific, nimic! O fi în cartea tehnică dar n-am chef să caut!Cînd eram la a doua roată, roată care avea ventil cu căpăcel, m-am murdărit de numa' cînd l-am scos, apare un nene, vroia să facă şi el aceeaşi operaţiune. Amuzat, ne întreabă: Aveţi nevoie de ajutor? Nuuu, ne descurcăm, atîta că nu ştim cîtă presiune trebuie, am pus 1,8! Neee, 2 trebuie! Sigur! Sigur! Ok, reluăm operaţiunea! GG ronţăia în continuare chips-uri, o mînă pe pungă, un deget de la cealaltă pe butonul verde. Nenea deja plictisit de noi, cum defilam pe acolo artistic cu furtunul, căutînd soluţia optimă de întins pînă la roata din stînga spate (am găsit-o, bineînţeles, fără să mai mut maşina de unde era parcată) şi-a scos copilul din maşină şi băteau mărunt din picioare. Pînă la urmă, am băgat frumos 2 atmosfere în toate roţile, habar n-am dacă e bine, ne-am îmbarcat şi am decolat din pompă, mîndre nevoie mare şi stricîndu-ne de rîs de cît am putut fi de pitzi. Nici o legătură cu tanti din foto, ea pare chiar profi!

Comentarii

  1. pitzi erati daca ati fi incercat sa umflati cauciucurile cu furtunul de la apa

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm... la asta nu ne-am gîndit! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Inca nu m-am hotarat ce-i mai tare: postarea sau comentariului lui baga :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu zic că este comentariul lui Băgă. Din păcate, comentariul la lecția 2 mi l-a trimis doar pe mess, ăla era și mai fain! :))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena