Aide Memoire

Astazi nu-mi planificasem sa vad vreun spectacol, fiind ziua de masaj, noroc cu telefonul Andreei si cu propunerea de a incerca sa vedem una dintre companiile de teatru-dans israeliene. Stiam ca sint foarte buni la dans, am vazut in urma cu doi sau trei ani la festival niste spectacole care m-au impresionat. Nu aveam bilete dar am zis ca merita sa incercam la intrare. Era vorba despre Kibbutz Contemporary Dance Company, din Israel, cu spectacolul Amintiri/Aide Memoire.
Sa spun ca mi-a placut ar fi foarte putin. Ce a facut coregraful Rami Be'er din trupurile actorilor, din lumini, muzica si decorul sumar dar folosit la maxim, este greu de descris in cuvinte. Stiu ca este o tema "stoarsa" din greu, cea a Holocaustului dar este tragedia lor nationala si este dreptul lor de a o readuce mereu si mereu in fata publicului. Spectacolul nu este unul exagerat descriptiv in directia asta, desi pluteste undeva mereu spectrul lagarelor, obsedant inserat in coloana sonora, sunetul trenului, intelegem din coregrafia si disparitia dansatorilor de pe scena sfirsitul lor abrupt, dar lucrul asta este acceptat cumva, exista o frumusete uluitoare in miscarile lor, care te face sa simti doar bucuria trecerii.
Am cautat si textul leitmotiv al piesei, trebuie sa recunosc ca nu stiam de unde este, citindu-l inteleg si mai bine "timpul" fiecarui lucru, si imi dau seama ca am vazut toate astea sublimate in dans:

To everything there is a season,
a time for every purpose under the sun.
A time to be born and a time to die;
a time to plant and a time to pluck up that which is planted;
a time to kill and a time to heal ...
a time to weep and a time to laugh;
a time to mourn and a time to dance ...
a time to embrace and a time to refrain from embracing;
a time to lose and a time to seek;
a time to rend and a time to sew;
a time to keep silent and a time to speak;
a time to love and a time to hate;
a time for war and a time for peace.

ecclesiastes 3:1-8

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena