Leonce și Lena

În sfîrșit am reușit să văd un spectacol din cadrul Festivalului Internațional de Teatru... știu, este deja a patra zi... se putea și mai bine, probabil că am îmbătrînit!!! De fapt, cred că e mai mult o problemă ”meteorologică”, am mers joi să văd Metamorfoze, dar spectacolul s-a amînat din cauza ploii, era reprogramat pentru astăzi dar se va ține, se pare, doar duminica viitoare. Răbdare mai am. Mă aștept cel puțin la emoții vizuale deosebite pentru că am văzut deja decorul.
Despre spectacolul de astăzi: Leonce și Lena, de Georg Bűchnerregizat de Horațiu Mălăele pentru Teatrul de Comedie din București... una dintre piesele subliniate de mine în program (așa fac în fiecare an), ca must see... A meritat din plin! Începînd de la decorul minimalist dar extrem de expresiv, costumele Georgianei Savuța, nu am mai auzit numele ei dar hainele create pentru acest spectacol au adus un mare plus piesei, am găsit în ele fantezie, ludic, tehnică impecabilă a croiului și texturilor, trebuie să recunosc că, pînă am intrat în dinamica piesei, eram deja cucerită de costume!
A avut de toate: comic de limbaj, de situație, ritm, improvizație actoricească. Pe Dorina Chiriac (Guvernanta) o mai văzusem jucînd, sclipitoare ca de obicei, de la Mihai Bendeac (Regele Peter din regatul Popo) mă amuzau copios top-urile din ”Adevărul” sau filmulețele din Mondenii, postate pe You Tube, acum mi-a plăcut și ca actor. Rolurile principale au fost ale unor necunoscuți pentru mine: Lari Giorgescu (Prințul Leonce din regatul Popo) și Crina Semciuc (Prințesa Lena din regatul Pipi), i-am privit mai cu neîncredere dar au reușit pînă la urmă să mă convingă, mai ales ea!
Un regret tot mai am pe ziua de astăzi: că am venit acasă să scriu mini-cronicuța asta și să dorm mai devreme pentru că mîine e o nouă zi de luni... și nu am văzut artificiile (le-am auzit acum, în timp ce scriu, am fugit pînă în pod, să văd cîteva pe geam), mai am o speranță la închiderea festivalului... Nighty night, everyone!

Comentarii

  1. A fost intr-adevar o piesa delicioasa. Rolul li s-a potrivit actorilor ca o manusa. Cine nu a fost ieri, trebuie musai sa mearga astazi

    Cat despre Metamorfoze, well, e specatculos, ce-i drept. Inca nu m-am decis daca mi-a placut sau nu. Inclin spre nu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din păcate, piesa s-a jucat doar duminică. Și eu am recomandat colegilor, pentru că înțelesesem cumva că se va juca și ieri, dar cînd am sunat la agenția teatrală ni s-a spus că nu.
    Îmi voi da cu părerea despre Metamorfoze cel mai probabil lunea viitoare, sper să aibă loc spectacolul de duminică.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena