Am făcut săpun!

De ani de zile mă spăl cu săpun, inițial din comerț, respectiv din vacanțele în Grecia, cu ulei de măsline, apoi am descoperit săpunurile Loredanei și ale Monikăi și m-am fidelizat.
Nu mai știu cînd a început să mă tenteze să fac și eu săpun, anul trecut oricum. Îmi amintesc din copilărie, bunica mea făcea săpun cu "leșie", din tot felul de resturi, noi n-aveam acces în zonă, vedeam doar calupurile mari, cînd erau gata, le folosea la spălatul rufelor și cîteodată și la spălatul pe mîini. Încă îmi aduc aminte mirosul.
Am găsit niște tutoriale super simple pe youtube dar parcă mă simțeam mai în siguranță cu cineva cu experiență lîngă mine. Ca de obicei, Monika a fost o super drăguță și a venit să mă ajute, încărcată cu de toate, nu știa ce am și ce nu: forme de silicon, blender vertical, cîntar, termometru, ce mai, a venit ca Moș Crăciun, de 24 ianuarie, am sărbătorit prin muncă Unirea mică!
Săpunul are trei ingrediente de bază: ulei de măsline, sodă caustică și apă distilată. Tot Monika m-a învățat cum să calculez cantitățile necesare și a adus și ulei de ricin, să facă mai multă spumă săpunul. Am folosit formele mele pentru brioșe și cele ale ei (vedeți ce bufnițe drăguțe au ieșit), tava aia de cozonac din silicon mi se pare super mișto, am căutat de atunci prin magazine așa ceva, încă nu am găsit.
După cele șase săptămîni cît a stat să se usuce am început să îl folosesc, o fi că e făcut de mine, dar sînt super încîntată de el, e cremos și fin! Presimt că va urma și runda a doua, treia... Aici găsiți un tutorial foarte util, în caz că vă tentează!


Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena