Știați că? - Leul asiatic

sursa foto
Cred că de-a lungul anilor am văzut zeci de documentare cu și despre ”pisicile mari”, în mod special despre lei. Cu toate acestea, trebuie să îmi recunosc ignoranța, habar n-aveam pînă acum două săptămîni că există lei și în Asia, mai precis în India.
Cum am aflat acum? Mama este abonată la Reader's Digest iar mica revistă are de obicei un test Trivia de cultură generală. Cîteodată știu mai multe răspunsuri, altădată nu prea dar la ultimul număr am fost complet depășită, nu știam nimic! Pentru o scurtă vreme am nutrit puțină speranță la ultima întrebare, legată de țara în care coexistă tigrul, leul și ursul. Eram ferm convinsă că așa ceva nu se este posibil și că leii mai trăiesc în sălbăticie doar în Africa.
Ei bine, nu, în statul indian Gujarat, mai precis în Parcul Național Gir, trăiesc peste 500 de lei asiatici sau indieni (523 la recensămîntul din mai 2015). Cred că am fost suficient de marcată de limitele mele cît să le împărtășesc și cu voi! Cu ce vă ajută informația asta? Probabil nu cu multe, dacă nu intenționați să mergeți într-un safari indian... 

Comentarii

  1. Buna,
    Stiam de existenta lor dar ca ar fi mai putin de 300 de exemplare

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna,
    Stiam de existenta lor dar ca ar fi mai putin de 300 de exemplare

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena