Guest post: Ferma animalelor 2

Ieri a văzut Corina ce am făcut eu din animalele ei... și mi-a zis că postarea respectivă i-a adus aminte de toate animalele copilăriei, animale după care a plîns la greu atunci cînd s-au dus, așa că i-am oferit posibilitatea de a le rememora aici:

”În '90, cînd s-a desființat CAP-ul, am primit așa:
- o vacă, pe care o chema tot Tina, la scurt timp a murit de TBC
- un bou, = Mișu (știu, Miju, nu mai zic nimic)
- un berbec = Artimon (= Prin artimon sau arbore artimon se înţelege ultimul arbore (catarg), începând dela prova, al unui velier cu trei arbori (în engleză mizen-mast) sau ultimul arbore al unui velier cu 4 sau 5 arbori (în engleză jigger mast).,cuvîntul ăsta a trebuit să îl caut în dicționar, de ce-or fi botezat berbecul așa mă depășește, poate o fi fost ceva vas eșuat pe la Colun)
Pe stradă, într-una din zile, am găsit un pui de gîscă. Avea față de VISARION. Cînd a mai crescut a făcut un ou... deci, era gîscă! (Gîsca Visarion, ce nu vă e clar??, Nicolle se pare că nu ești singura cu animale cu sex definibil mai tîrziu)
După ani... am avut iarăși gîște. Pe unul din gîscani, era mai tupeist, l-am botezat Martin. De la noi, Martin a plecat la cealaltă bunică, unde s-a transformat în cîine de pază în curte. (Mușca al naibii gîscan!) În cele din urmă a murit de bătrînețe. Bunica a murit înaintea lui.
La Sibiu, am avut 4 rățuște, ieșite din clocitoare prea devreme. Apreciasem noi greșit și nu am avut ce face cu ele. Le-am ținut la bloc! Într-una din zile, una a căzut de la etaj și s-a prăpădit, am jelit-o, evident. Tata le-a botezat pe cele trei rămase, Corinele, că se țineau scai după mine!
Apropos de Lessie, cînd era junioară, se bătea cu Doru, (țapul) acesta fiind beat. S-a bătut și cu Olimpiu (porcul) - era mai nărăvașă și cum nu avea alți cîini prin preajmă, se bătea cu cine apuca. Acum e bătrînă și bolnavă, dar tot a mai găsit putere să îl muște pe un sas de fund...”

Nu m-am putut abține de la niște mici comentarii pe parcurs...

Comentarii

  1. nu e nici o problema, dupa horoscopul anual chinezesc sunt bivol(bou) de apa.
    oricum, citesc cu placere aceste posturi si foarte mult m-a atras partea cu colunul, eu am copilarit la vreo 3 km de balta lui Iancu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu încă nu am ajuns să o văd, îmi tot propun, de ani de zile, dar o ştiu bine din poveşti...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Anotimpurile și igiena