Mi-e dor de mare...

Dap. M-am întors ieri din cele mări, cam traumatizant drumul de întoarcere, cu autocarul + mașina, în total aproape 24 de ore, se pare că m-a ajuns bătrînețea, nu mai rezist la chestii extreme. Nuș dacă voi posta multe, multe despre vacanță dar niște fotografii cu plajele de acolo tot nu mă rabdă inima să nu pun.
În top conduce o mică plajă al cărei nume nu îl știu, mi-a recomandat-o Theodoros, directorul Dedi Tours, agenția de turism din Grecia. Vedeți poze cu ea în dreapta. Este undeva între Armenistis și Platanitsi (astea sînt în estul brațului Sithonia), drumul spre ea este exact peste drum de o rulotă parcată pe dreapta.
Este superbă și ce se vede sub apă este și mai și! Aici va trebui să mă credeți pe cuvînt pentru că nu am cameră foto sub-acvatică. Stîncile de pe țărm se continuă și în mare, apa este foarte adîncă rapid în mijlocul golfulețului, cred că ajunge la 15 - 20 de metri, mi s-a părut impresionant, cumva și înspăimîntător să trec pe deasupra stîncilor scufundate, cu canioane printre care speriam bancuri de pești necunoscuți mie... cum vă spuneam, mi-e dor deja!

Plaja Kalogria - nord - vestul brațului Sithonia, aici erau foarte mulți copii, are apa mică ceva mai mult.




Plaja Toroni - sud-vestul brațului Sithonia, și aici era apa adîncă la o distanță relativ mică de țărm, eu am înotat pe lîngă stînci, m-am scufundat după cochilii de arici de mare, doar pînă unde apa avea 5 m, mai încolo nu rezist. E mai dificil și pentru că eu fac un fel de free diving și apa fiind foarte sărată mă ridică la suprafață.

Plaja din Fourka - vestul brațului Kassandra - aici în dreptul tavernei, aproximativ la jumătatea ei, ideală pentru copii, în partea dreaptă este apa mică pentru o bună bucată, unde este și nisip fin, chiar daca aproximativ doi metri la intrare sînt pietre.

Plaja din Kalitheea - estul brațului Kassandra - apa aici este mică, cu o porțiune mai adîncă, după care redevine mică. În partea dreaptă a plajei, unde sînt stînci scufundate, dar la o adîncime mică și lîngă mal este plin de pești de toate felurile, aici găseam de obicei foarte multe scoici, am scris și în postarea precedentă.


Plaja din Sarti - vestul brațului Sithonia, și aici este apa mică, cu nisip, bună pentru copii, în partea stîngă, la stînci este adîncă și spectaculos pe sub apă, stînci, pești, aici am văzut și o scorpie de mare.



Plaja din Amouliani - insulă în nord - vestul Sithoniei, raiul aricilor de mare, este plin și de ei și de cochiliile lor goale, ideal pentru mine, am ieșit cu slipul plin (ăsta este ”recipientul” meu, cînd fac scufundări :)) Nu cred că asta este plaja ”oficială”, eu am înotat într-un mic golfuleț, pe partea opusă celei cu portul unde a ancorat vasul nostru.

Comentarii

  1. Ei, nu-i vorba că mă mir, Grecia are mai multe de oferit din punct de vedere al mării, al plajelor. Lasă că la anul schimbi şi tu direcţia!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena