Am aflat!!!

Entry for February 05, 2009
N-am apucat să scriu ce era cu procesiunea respectivă. Am reușit să vorbesc cu un vecin... care mi-a spus că îmi făcea semne disperate... și eu nimic... din cîte am înțeles, el era "moartea care conduce tractorul"... bănuiesc cum că aș putea fi scuzată că nu l-am recunoscut nicicum...
Așa... a fost vorba de un eveniment organizat de VECINĂTATE, asta e o rămășiță a organizării săsești a locului, încă există, o dată la doi ani se organizează carnaval, se mai fac chefuri, la căminul cultural sau la restaurant, asta nu am mai ținut minte. În trecut vecinătatea avea importanță mai mare, aici găseai vase, tacîmuri și ce mai trebuia pentru nunțile ținute pe la fiecare prin gospodărie, încă se merge obligatoriu în priveghi cînd moare vreun membru sau cineva din familia acestuia, dacă nu mergi, amendă, 10 lei, la fel dacă nu mergi la înmormîntare, musai să intri în curte înaintea preotului, dacă nu, iar amendă, amendă dacă întîrzii și un minut la ședințele (parcă bianuale) convocate... asta mi se pare nemaipomenit, am mulți prieteni care ar fi permanent abonați la amenzi din astea. Vecinul mi-a propus sa vorbeasca cu OBERHAN-ul, în traducere liberă, șeful local, dacă vreau să mă fac membru. Să vedem... azi mîine mă vedeți defilînd frumușel costumată în drăcușor (unii ar spune că pentru asta n-ar trebui să mă costumez) sau îngeraș (asta mi se pare mie că ar fi mai aproape de realitate... ) pe uliță...
P.S. Zice Mari cum că, etimologic vorbind, OBERHAN-ul ăla ar putea fi un OBER - HAHN = COCOȘUL ȘEF...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Valuri de maci

Guest post: Ferma animalelor 2

Anotimpurile și igiena